Facebook’ta sponsorlu mesaj dönemi!

Teknoloji devi Facebook’un, yeni teknolojilerini tanıttığı F8 konferansında duyurduğu dikkat çekici yeniliklerinden bir tanesi de “Sponsorlu Mesajlar” oldu

“Sponsorlu Mesajlar” Chatbot adı verilen ve Messenger üzerinde sohbet dışında birçok farklı etkinliğin yapılabilmesine olanak tanıyan platform yardımıyla kullanılacak. Bunun anlamı artık Facebook mesaj kutunuza herhangi bir firmadan gönderilen reklamlar gelebilecek.

Reklamcılık sektörünün hızla gelenekselden dijitale kayması, teknoloji firmalarını bu konuda çok daha etkili yenilikler yapmaya teşvik ediyor. Facebook’un reklamcılık sektöründe reklamverenler tarafından en çok tercih edilen mecralardan biri olması, firmayı bu yönde fark yaratacak yenilikler üretmeye yönlendiriyor. Bu doğrultuda geliştirilen Chatbot, reklamverenlerin hedef müşteri kitlesine doğrudan ulaşmasını sağlayacak bir gelişme olarak öne çıkıyor.

Peki kullanıcılar unutuldu mu?

Chatbot aracılığıyla gönderilen sponsor mesajlar, kullanıcının bir bot ile mesajdaki ürün ya da hizmet hakkında yazışabilmesini ve aynı özellikteki alternatif ürünleri karşılaştırabilmesini sağlıyor. Bu sayede güvenilmeyen e-ticaret sitelerinin ürünleri kullanıcı tarafından değerlendirme dışı bırakılabiliyor.

Facebook, reklamverenlere “Sponsor Mesajlar” özelliğini kullanmayı sunarken, firmayı bugünlerine getiren üyelerine de sponsorlu mesaj gönderen firmaları istedikleri zaman engelleyebilme imkanı tanıyor. Böylelikle kullanıcılar istedikleri firmaların kampanyalarının kendilerine mesaj yoluyla ulaşmasına müsaade ederken, istemedikleri firmaların reklamlarını engellemiş olacaklar.

Hızla gelişen ve her geçen gün dikkat çekici yeniliklerle karşımıza çıkan reklamcılık sektörünün, gelecekte daha ne gibi gelişmelere imza atacağı kullanıcılar tarafından merak edilen konular arasında yer alıyor.